Samen Gezond

Gezondheid en welzijn is een belangrijk onderwerp bij de HAN. Denk alleen al aan alle professionals die we hierin opleiden voor de regio. Het raakt ook veel van ons onderzoek en onze innovaties. Om hier een focus in aan te brengen, willen we meer aandacht vragen voor het verkleinen van sociaal-economische gezondheidsverschillen. Want ook in ons land leven mensen met een laag opleidingsniveau of inkomen korter en voelen ze zich minder gezond. Daar gaan we samen met onze partners verandering in brengen.

Samen Gezond Sparkcentres: geïnspireerd samenwerken aan effectieve oplossingen

De maatschappij verandert en daarmee dus ook de vragen op het gebied van zorg en welzijn. Voor ons als opleider zit de uitdaging ‘m zowel in de andersoortige klachten als de grotere rol die technologie in de praktijk inneemt. Met die uitdaging zijn we aan de slag gegaan. Het resultaat? 17 inspirerende lab- en leerwerkplaatsen, waaronder meerdere Sparkcentres; locaties waar student, docent, cliënt én zorgverleners elkaar ontmoeten en samenwerken aan effectieve oplossingen.

Samen Gezond Laaggeletterdheid: een leergemeenschap met lef!

Laaggeletterdheid is overal. Zoals de moeder die haar kind niet voorleest, omdat ze niet kán lezen. Of de man die zijn medicijnen verkeerd gebruikt, omdat hij de bijsluiter niet begrijpt. Mensen die niet goed kunnen lezen of schrijven schamen zich en professionals durven er niet naar te vragen, bang om iemand voor het hoofd te stoten. Dat moet anders, vonden wij. Daarom is de leergemeenschap Laaggeletterdheid opgericht.

Smart Education

Samen Gezond Slim opleiden voor de zorg van morgen

Dankzij technologische innovaties kunnen mensen met een beperking of chronische ziekte een zo zelfstandig mogelijk leven leiden. Dit vraagt van zorgprofessionals een nieuwe manier van werken en aanvullende kennis en vaardigheden. Vanuit Academy Het Dorp hebben we samen met zorginstelling Siza de slimme zorgopleiding Smart Health ontwikkeld, een inspiratiebron voor andere regionale samenwerkingen én voor onszelf.